FRISØR BESØK TIL 10.000,-

Heisann!

Når du skal gjøre store endringer hos frisøren tar det både tid, tålmodighet og penger. Jobben vi gjør er krevende og tar tid. I går fikk jeg begynt på prosjekt bli blonde. Dette er virkelig en prosess som tar tid! Det går ikke ann på et vanlig frisør besøk å bli blonde over dagen. Hadde kvaliteten på håret vert sterk og du hadde hatt 10-13 timer hos frisøren hadde det vært mer sannsynlighet for at du kunne blitt blonde over dagen. Kim Kardashian er kjent for hennes forskjellige hårfarger og drastiske tiltak over natta for å forandre på håret. Hun har nemlig klart etter x antall behandlinger på en dag som tok 13 timer på å bli platina blonde. Hennes farge er bare platina blonde for hver gang hun farger det med et skyll kald farge. Uten om det falmer det å blir kjempe gult. Altså tenk hun farger håret med kalt skyll hver gang hun skal ha det platina. Tenk deg og hatt de behandlingene hun har hver gang du skulle ut på noe? Det hadde kostet penger det. 

Folkens. Plis vær realistiske. Alt dere ser på nettet og tv er ikke alltid som det ser ut til. Jeg har et annet eksempel hvor kjendiser bruker øyenskygge i etterveksten for å få den mer blendet isteden for at den er veldig markert. Jeg som frisør kan gjøre det du ønsker. Det vil som sagt ta tid, tålmodighet og penger dersom det er en drastisk forandring du skal gjennom. 

Jeg begynte i går på søteste Ingrid i salongen. Hun er lærling hos oss på Nikita Hair Bryne. Jeg tenkte jeg skulle forklare litt hva vi har gjort og hvorfor jeg har gjort det som jeg har. 

Ingrid hadde et mørkt farget hår. Hun lå på en tonehøyde 4 og 6. Det er en mørkebrun farge. Hun ønsker på sikt å bli kald blonde. Det vil ta tid. Under denne mørke fargen til Ingrid ligger det mange forskjellige underpigmenter. Hun har også tidligere brukt hjemme farge noe som setter seg enda hardere i håret. Det vil altså si vanskeligere og få bleket bort. 

Vi startet med å bleke hele håret med 6% i Wella sin bleking og vannstoff. Grunnen for jeg valgte det er for at håret hennes tåler det og jeg ønsker at hun skal lysne så mye vi klarer uten å få alt for mye gul/oransje skjær og en ødelagt hodebunn. Etter en runde med bleking ble dette resultatet. 
 

Vi gjorde forsøk nummer 2. Vi bleket det en til omgang med samme prosess som første gang. Det ble enda mer gult en det ble brun/oransje. Fortsatt etter 2 blekinger sitter den gyldne farget godt i. 
Tilslutt gikk jeg over med en farge for å jevne ut alt fargespillet hun hadde. Jeg prøvde så godt jeg kunne med å korrigere det til en farge som ble finest med tanke på at hun fortsatt var for mørk til å kunne korrigeres kald.  

Kvaliteten på håret til Ingrid er helt grei. Det er slitt men tåler forsatt om noen dager å bli bleket igjen. Vi skal til med runde 3 i neste uke. Jeg skal oppdatere dere hvordan det går! 

Har dere spørsmål, legg gjerne igjen en kommentar!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg