MITT HÅR

Heisann!

Jeg skal nå fortelle dere om veien jeg gikk for å få et sunt og fint hår. Håret mitt har blitt farget frem og tilbake mellom brunt og lyst mange ganger. For 2,5 år siden bestemte jeg meg for å farge håret mitt blondt igjen etter å ha vært brunette en liten stund. Når jeg satte igang med blekingen viste jeg ikke hva som kommet til å skje. Det som skjedde var at nesten alt håret mitt knakk av fra midjen til skuldrene og 2 cm fra bunnen. Jeg hadde innimellom noen lengre hårstrå, men de var kjempe tynne. Jeg bestemte meg for å klippe alt kort å spare det langt og fint igjen. Fargen var orange, gul og brun etter bleking. Jeg slapp ut etterveksten og farget bare den etter som den vokste. Januar 2017 bestemte jeg meg for å helbleke håret for å få en jevn fin farge. Håret mitt ble litt slitt men det overlevde blekingen. Håret ble skulder kort igjen, men hadde nå en fin og jevn blondfarge. Jeg gjorde alt jeg kunne for å få det til å vokse langt igjen. Hva jeg gjorde skrev jeg om i tidligere innlegg. 

Dette er bilde er fra Januar 2017 

Håret nå 2,5 år etter. Ja det er en prossess, men jeg er kjempe glad for jeg hadde så god tålmodighet. Etter bare 1 år og 4mnd har det vokst seg nedfor brystene. Det er så fint i kvaliteten som du kan få et bleket hår. I mellom tiden har jeg klippet håret hver 3 mnd for å få de slitte bort. 
 



 

Hva gjør jeg med fargen?
Jeg bleker etterveksten hver tredje måned. Når jeg bleker det tar jeg over en glossing som korrigerer håret kaldt. 
Vedlikehold for den kalde fargen i mellomtiden til neste bleking er silvershampoo fra eleni & chris. Den gir en superfin ice blonde farge. Om du har den i over lengre tid kan den bli mer grålig. Den er magisk!! Se produkter nedfor. 

I perioder har jeg kaldere farger på håret. Da bruker jeg colorcreative fra Wella. Det er farger som er litt mer intense, men varer bare noen vask så er de helt ute. Det er kjempe gøy å kunne prøve ulike farger uten at de sliter på håret. Colorcreative finnes i alle fargene du kunne tenke deg! Ta turen innom salongen (Nikita Hair Bryne) for å sjekke ut alle de kjekke fargene. 



Disse finnes også i reisestørrelse

Tenkte jeg kunne lage et eget innlegg om alle produktene og fargene jeg pleier å bruker for håret?
Håper innlegget fikk godt frem at slitt hår blir friskt en gang med god tid. 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg