WHITE SPECIAL

Forandring fryder på en tirsdag. 
Denne kunden kom inn med en lang ettervekst, gyldne tupper med mørkere partier helt bak i nakken. 
Hun ønsket å stripe bort etterveksten for å legge over en kald farge. 
Det å jobbe med blonde hår er jo min spesialitet. Denne tirsdagen var ekstra gøy når jeg fikk besøk av dagens kunde. Elsker virkelig å jobbe med farger. 

Jeg tar dere med gjennom prosessen.

Først hadde vi en grundig konsultasjon. Hun ønsket som sagt en kald farge og en mindre synlig ettervekst. 
Jeg anbefalte henne å legge tynne og mange striper ut i fra hennes ønsker for å få en finere overgang fra lengdene til ettervekst slik at hun slepper å måtte gå hver 2 måned. Ja la inn noe som vi kaller for babylights og vanlige highlights.
Hun brukte skillen på litt forskjellige steder og brukte ofte å ha håret oppsatt. 
Jeg foreslo da at vi skulle legge stripene på en måte slik at stripene kommer helt inntil uten blødninger. Du slepper da å tenke hvilket skille stripene ligger i eller at du ender opp med en mørk kant i bunnen når du skal sette det opp. 
Genialt, eller hva?

Etter stripene var ferdige la jeg over en glossing som korrigerer bort gul skjær i håret. Jeg la over en kald og fin farge som fikk frem det beste i håret sin farge uten hint av lilla/blå skjær. Både jeg og kunden endte opp superfornøyd! 

Fargene og blekingen jeg bruker er fra Wella

Produkter jeg anbefaler til stripete hår
Shampoo: Her
Balsam: Her
Kur: Her
Leave in: Her

Resultatet av dagens farge ser du her

Før bilde av håret til kunden ser du her

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg